Espais d’Educació Infantil

A educació infantil treballem per espais des del 2011. Fem espais quatre tardes a la setmana.
A cada espai som uns 15 nens i nenes de p3, p4 i p5.

Però què són els espais?

Els espais d’aprenentatge, creació i experimentació són un treball que consisteix en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials. Aquesta organització, que nosaltres anomenem espais, permet que cadascú pugui ser el protagonista i el constructor del seu propi aprenentatge. Cada espai propicia uns aprenentatges concrets i en general fomenten el desenvolupament d’habilitats d’autonomia i socialització. Com a Mestres organitzem i els observem, els acompanyem i actuem com a model lingüístic per aconseguir el seu creixement com a persones.

Quins espais fem?

Acutalment fem quatre espais:

Espai de L’ENTORN

Surto de classe i me’n vaig a l’hort, cuido i miro com creixen les plantes. Pel camí oloro les plantes aromàtiques i observo els arbres. Descobreixo els cargols i altres animals.

Observar i manipular per experimentar i descobrir

Espai D’EXPRESSIÓ CORPORAL.

La música, el moviment, les expressions… “Puc ser un gos, un gat, un drac o un cavall, un cavaller, una princesa o tots dos alhora…”

A un alumne si li parlem oblida, si li ensenyem recordarà i si l’involucrem aprendrà.

Espai de CREACIÓ

“Toca, toca… És fang! És fred? Calent? Tou? Dur? I si faig així serà suau? Rugós?…” L’aula està plena de material divers per a crear i experimentar.

L’art permet desenvolupar la creativitat i potenciar el desenvolupament físic i mental.

Espai de LLUM I OMBRES.

Fosc, és fosc, molt fosc. Però sóc valenta. Dóna’m la mà… Sí, el llum també el vull… Què passarà si poso el llum aquí? I si faig això? Mira!

Segons Loris Malaguzzi cal ajudar als infants a materialitzar i desmaterialitzar la llum i el color fins a sentir-los dins i fora de si mateixos.