Anglès: AICLE, eTwinning i Erasmus+

Els nens i nenes de l’escola Ronçana tenen contacte amb la llengua anglesa des de P3 fins a 6è de primària.

Les sessions d’anglès a infantil estan pensades per tal que sigui una estona agradable i de contacte amb la llengua anglesa on els alumnes es sentin a gust i així es motivin a aprendre aquesta 3a llengua. Es realitzen dues sessions setmanals. I sempre s’intenta que es segueixi el mateix patró d’inici, desenvolupament i final de la sessió per donar seguretat i autonomia als infants.

Els nens i nenes de participen en el pla d’acompanyament d’anglès de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana. Es tracta d’una sessió en grup reduït enfocada principalment a desenvolupar i millorar la llengua oral en anglès.

Les sessions de primària es porten a terme a l’aula d’anglès on tota ella està ambientada i preparada per desenvolupar activitats variades.

I enguany, la nostra escola participarà en el projecte Erasmus+ promogut per la Comissió Europea per tal de millorar el nivell de competències bàsiques, incrementar les possibilitats de mobilitat i millorar la qualitat de la tasca docent i del treball cooperatiu.

Aquest projecte s’anomena TOGETHER (Teachers On a Great Experience THroughout EuRope) i està format per 8 escoles de la zona: Escola el Turó, Escola Els Cingles, Escola Les Llisses, Escola Ronçana, Escola Els Pinetons, Escola El Farell, Escola Bertí i Escola La Sagrera. TOGETHER està coordinat i dirigit pel CRP del Servei Educatiu del Vallès Oriental IV i cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea.

El projecte té una durada de 18 mesos. A través de la dotació econòmica rebuda, mestres representants de cada escola seran els encarregats de realitzar diversos cursos de formació i visites a centres educatius pioners d’arreu de la Unió Europea, així com assistir a diferents jornades pedagògiques organitzades per experts en la matèria.

Els objectius del programa són:

1.   Millorar la competència digital docent.
  2.   Promoure i integrar metodologies innovadores en l’àrea de llengua anglesa.
  3.   Promoure la internacionalització dels centres educatius de la zona.

La finalitat és formar-nos a nivell de centre i fer-ne difusió a tota la comunitat educativa de la zona.

We are looking forward to starting this new adventure TOGETHER!