Cargol Noticiari

El Cargol Noticiari és una projecte que es porta a terme a l’Escola Ronçana des del 1992. El Cargol Noticiari és un full informatiu imprès i un programa de televisió en col·laboració amb la televisió local de Santa Eulàlia: Canal SET.

Per a poder portar a terme el projecte cal fer els passos següents:

• Buidatge de notícies del nostre entorn més immediat. Tria de les més interessants.
  • Expressió de cada notícia oralment, afegint, entre tots, els detalls que coneguem.
  • A partir d’aquí es treballa per parelles o grups petits.
  • Intentar donar resposta, per escrit a les preguntes: QUI, QUÈ, QUAN, ON, PER QUÈ i COM.
  • Si no es coneix la resposta per a algun dels apartats, buscar-la. Cal intentar trobar fonts directes: de vegades dins de l’escola; altres, trucant a l’Ajuntament, a alguna entitat, publicacions…
  • Assegurar-nos si totes les afirmacions que fem són certes i citar la font d’on s’han tret.
  • Valoració de l’ordre d’exposició dels fets que s’escau millor, depenent de la importància que hi vulguem donar. Observació de com canvia la noticia.
  • Redacció de la notícia de forma entenedora, amb les paraules més adequades segons la situació de comunicació i complementant els aspectes que cal destacar.
  • Resum del text en poques frases perquè el conductor de l’informatiu pugui presentar-la.
  • Resum de la notícia en unes paraules (títol).
  • Correcció final dels textos (coherència, cohesió, sintaxi, ortografia).
  • Escriptura a l’ordinador en el programa Word. Els mestres després fem el format en dues columnes.
  • Preparació de la lectura de les notícies en veu alta.
  • En grup altre cop, s’ordenen les notícies, es busquen o preparen il·lustracions i es composa el full. Se’n fan còpies i es distribueix per a tota l’escola.

A continuació podeu consultar l’ HISTORIAL DE PUBLICACIONS

I l’HISTORIAL DE CARGOLS NOTICIARIS (per qüestions tècniques de moment només disposem des del febrer del febrer del 2019)

Aquí us deixem amb una mostra de Cargol Noticiari, el del mes de febrer de 2020: