EL PROJECTE DEL POBLE DE SANTA EULÀLIA DE RONÇANA

Aquest darrer trimestre del curs hem continuat treballant de manera virtual, a través de la plataforma Classroom.

L’alumnat de tercer de primària, està treballant el projecte del poble de Santa Eulàlia de Ronçana. Per treballar-lo, hem portat a terme una metodologia diferent, a partir d’un centre d’interès, ja que així hem incentivat la motivació del nostre alumnat i el treball globalitzat de totes les matèries.

Amb aquest projecte del Poble, el que es pretén que els i les alumnes aprenguin significativament i vivencialment amb l’ús de les TIC, tots els aspectes del nostre poble. Aquest projecte es va iniciar a partir d’un qüestionari, per saber els coneixements previs del nostre alumnat sobre el poble de Santa Eulàlia de Ronçana. A partir del qüestionari ens hem endinsat en el propi projecte; el riu Tenes, l’ajuntament, el patrimoni cultural del poble (masies, esglésies, ermites, fonts…) i una mica d’història de l’abans i de l’ara.

Actualment, estem treballant en la població del poble i, seguidament, treballarem sobre els serveis públics i serveis privats i es farà un petit treball dels serveis que ens ofereix Santa Eulàlia.

A continuació, es tractarà la pròpia fauna i flora de Santa Eulàlia, és a dir, els animals, les plantes i els arbres típics del poble.

Finalment, es parlarà de les festes i tradicions de Santa Eulàlia i de l’agermanament que Santa Eulàlia té amb el poble de Blangoua (Camerun).

Uns temes molt engrescadors per l’alumnat.

Els tutors de 3r de Primària (Xavi, Aure i Alícia)