Programació i robòtica a 6è

L‘ alumnat de 6è estem treballant programació i robòtica en la sessió de racons matemàtics.

Hem format grups cooperatius i en concret, estem treballant:

• Programació manual a través del Code Master, un joc que ens permet iniciar-nos en la programació més senzilla, esbrinant quins són els passos elementals per arribar a un objectiu.

• Programació amb Spike de Lego, fent ús d’una aplicació pròpia de Lego a través de les tauletes, ens va indicant pas a pas com anar muntant un petit robot perquè pugui fer una funció determinada.

• Programació i robòtica amb Edison, fent ús del EdBlocksapp , pàgina web per a aprendre programació utilitzant les tauletes. En aquest cas, treballem la majoria dels continguts de l’àrea matemàtica com: mesura, espai, càlcul, connexions i resolució de problemes. Aquesta vegada, programem en funció dels diferents reptes exposats i donats per la mestra i quan ja els hem superat, ens proposem d’altres per poder dirigir el robot fent altres funcions i moviments.

Durant aquest trimestre, alguns dels nostres companys i companyes han anat alternant aquest racó de programació amb la participació a les Proves Cangur, un concurs matemàtic on es treballen diferents reptes de dificultat creixent. La participació en aquest concurs ha estat de lliure elecció i quedarà finalitzada amb la prova final, el proper dijous 17 de març.

L’alumnat de sisè, us seguirem informant!

Gràcies per la vostra atenció!