Arbres i plantes que hi ha a l’escola.

Quan arribem a l’escola, abans d’entrar, ja trobem uns xiprers que ens donen la benvinguda i unes alzines que ens guarden del sol o de la pluja.  Però… entreu, entreu ! Les classes de les taronges, les pomes i les peres us convidem a fer una visita guiada i anomenar tots els arbres i plantes que nosaltres hem trobat.

Des de les finestres de la classe veiem com els aurons que hi ha a darrera de la cuina i el menjador es van tornant d’un vermell molt bonic ara a la tardor. Baixem a l’hort on trobem petites i variades herbes que ocupen el tros mentre encara no s’ha començat a plantar el que hi farem créixer. Caminem per la pista i darrera la porteria veiem, a fora, una alzina i un lledoner ben gros. Els troncs de l’una i de l’altre són ben diferents i ara el lledoner perd les fulles. Si anem cap a la rampa tenim ocasió de veure, a l’hort del veí, una figuera ja quasi sense cap fulla. Una mica més enllà, en el jardinet a prop del pati de P3, descobrim el romaní i si el toquem suaument sentim la seva olor tan fina. Ara ens aturem a sota dels dos xiprers i mirem amunt, són tan alts! Hi podem veure els fruits que són unes pinyetes en forma de bola.  Girem a l’esquerra i ens acostem a les canyes de bambú i ens quedem una mica sota la morera que ens ha fet tanta ombra amb les seves fulles grans, ara ja són grogues i cauen per tot arreu. Allà més lluny, al costat del sorral hi ha un pi ben gros, li toquem l’escorça, i un altre lledoner al seu costat. L’alzina on tenim els gronxadors la veurem amb fulles tot l’any, és de fulla perenne, com el pi. Per acabar ens apropem als jardinets de sota les finestres i descobrim l’espígol i la farigola, que fan tanta olor. I unes falgueres i unes margarides que encara estan florides… Ah! i a prop de la caseta de fusta tenim l’àloe vera, una planta medicinal.

Us ha agradat? Us convidem a buscar la magnòlia, que també n’hi ha una. A veure si la trobeu!