Cultura popular

Les festes i tradicions aporten als nens i nenes una motivació clau per incentivar el treball i conèixer de manera vivencial la nostra cultura popular.

Les festes es van celebrant al llarg del curs escolar, comencem la primera setmana de curs celebrant la festa de Benvinguda on tots els infants i mestres ens retrobem. Acollim als nens i nenes de 3 anys i als companys i companyes que han arribat nous a l’escola, ja siguin infants o mestres.

Celebrem també la castanyada, l’hivern i la diada de Sant Jordi. A més a més, dins del projecte El Flabiol a l’escola i la Cultura popular participem a la festa major de la Creu Alta fent ballar el Drac Centpeus, els cap grossos i picant ben fort amb els bastons. Els més grans de l’escola ens acompanyen fent sonar els flabiols i els tamborins que han construït ells mateixos.

Complementem les festes commemorant el Dia Escolar de la No-violència i la Pau, celebrant una Mostra de Danses i compartint la cloenda del projecte de treball d’Escola amb totes les famílies. Realitzem també la sortida de primavera l’últim dia del segon trimestre, on caminem i juguem tots junts enmig de la natura. Tanquem el curs amb el comiat als companys i companyes de 6è.