A la classe de sisè estem està treballant el tema de la reproducció humana. Per això, avui ens ha visitat la Mar, monitora del Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona, per fer un taller de sexualitat.
Primer de tot, a través d’una dinàmica de grups, s’ha fet un treball d’identificació dels canvis que comporta el pas a la pubertat, tant els físics com els emocionals. A continuació, s’ha repassat les parts dels genitals i les funcions de cadascuna. El taller ha continuat explicant el cicle ovàric i l’alumnat ha pogut veure els diferents productes de higiene menstrual que hi ha actualment al mercat. Finalment, s’ha obert un torn de preguntes.
Els nois i les noies de sisè han estat molt receptius, ja que és un tema que, en aquestes edats els crida l’atenció i, al mateix temps, és important que en comencin a tenir-ne coneixements i ho visquin amb naturalitat ja que, una sexualitat ben entesa, viscuda des d’una perspectiva saludable evitarà riscos amb conseqüències no desitjades.





