Al llarg d’aquest segon trimestre hem estat treballant el projecte “Unes colònies molt animals”. A cada una de les sessions ens ha arribat una carta d’un granger anomenat Eustaqui. Ens informava que els animals de La Carral havien desaparegut i que per tal que tornessin havíem de fer una missió. Un cop resolta la missió, ens donava una pista per trobar un animal per algun lloc de l’escola. Si el trobàvem, aquest animal també tornava a la granja.
Han estat molts els animals que hem trobat: galls, gallines, conills, paons, cavalls, vaques i fins i tot guineus. Aquests els hem anat col·locant en el nostre “minimon” i ara tenim una granja que fa molt de goig.
Hem après moltes coses amb aquest projecte. Primer vam treballar tota la part de les colònies, per tal de saber situar-nos al lloc on anàvem i saber quin trajecte seguiríem, vam treballar les instal·lacions de La Carral i també vam aprendre què calia portar dins la nostra motxilla així com algun poema del llibre “Anem de colònies”.
Hem fet una segona part on ens hem centrat en els animals. Hem après a classificar-los en dos grans grups: els vertebrats i els invertebrats. També hem après quins animals formen part de cada un d’aquests grups i quines característiques comparteixen. Hem treballat nou vocabulari com ovípar, vivípar, brànquies, pulmons, carnívors, porus,…
També hem après curiositats dels animals gràcies a les pistes que ens ha anat deixant l’Eustaqui. Sabíeu que les ovelles tenen les pupil·les rectangulars? I que els gossos tenen un instint natural per moure i controlar el bestiar? I que els conills no poden vomitar? I dormen amb els ulls oberts!! Quina passada!
Un cop a La Carral hem posat a prova tot el que havíem après. Hem fet moltes activitats com visitar la granja on hem conegut les cabres, els emús i les oques. Hem tocat conills i n’hem vist de molt petits, acabats de néixer. I el paó ens va ensenyar totes les seves plomes! És xulíssim! També vam fer-nos una petjada d’un animal. Segur que ja és a la nostra nevera!
També hem visitat l’hort de La Carral: hi tenen enciams, escaroles i d’altres hortalisses. També tenen un hotel d’insectes! Vam poder veure de prop les bestioles que s’amaguen al bosc i vam fer una excursió molt xula fins al Miracle. Vam trobar voltors i tot!
Han estat unes colònies fantàstiques. Ens ho hem passat fenomenal i hem pogut comprovar que som capaços de moltes coses. Ens estem fent grans! També ha quedat clar que som un gran equip i que junts ens ho passem d’allò més bé!
Us deixem algunes fotos del projecte i de les colònies (feu clic sobre la imatge). Així podeu veure que bé que ens ho hem passat.



