SI NO VEUS ESPORT FEMENÍ, T’ESTÀS PERDENT LA MEITAT DE L’ESPECTACLE

Des de l’escola, també ens hem sumat a la campanya T’ho estàs perdent.

L’objectiu de la campanya és promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

A partir de la biografia d’una esportista referent de la història, l’alumnat va poder investigar la seva trajectòria i posteriorment es va establir un petit debat sobre la igualtat de l’esport femení i el masculí a partir d’aquestes preguntes:

• Quins esports tenen èxit com espectacle i per què?
    • Els mitjans de comunicació li donen la mateixa importància a l’esport femení que al masculí? I els espònsors?
    • L’esport femení i masculí tenen la mateixa qualitat?
    • L’esport femení i masculí s’emet amb els mateixos recursos per afavorir l’espectacle?

Finalment, cada classe va fer un petit resum de la biografia de cada esportista i vàrem fer una exposició conjunta al vestíbul.