EL DIA DE LA TERRA AL CICLE INICIAL

Per commemorar el Dia de la Terra, el passat 22 d’abril, la nostra escola va participar en l’exposició Respira, Rubí. Al llarg de la setmana es van penjar a les façanes de les escoles de Rubí il·lustracions dels entorns naturals que hi ha al municipi amb l’objectiu que cada escola reflexionés sobre la importància de la conservació dels espais naturals rubinencs.

En el nostre cas, vam tenir la sort de comptar amb una il·lustració de la riera de Rubí en gran format feta pel dibuixant Quim Conca, veí de la ciutat. Justament, la il·lustració escollida per a la nostra escola d’en Quim Conca va ser una de les quals l’alumnat de 2n va interpretar en el taller conduït per l’Escola d’Art de Rubí (EDRA) setmanes enrere.

L’alumnat de 1r i de 2n, a partir d’unes fotografies dels diferents espais naturals de Rubí, va conversar sobre la relació que els infants mantenen amb aquests espais, quina vinculació hi tenen i com poden relacionar-se amb l’entorn d’una manera respectuosa.

A més, com que la il·lustració que teníem a l’Escola d’en Quim Conca era dels ànecs de collverd que habiten la riera de Rubí, van treballar la rellevància que la riera ha tingut per a la ciutat. Per fer-ho, mitjançant el conte “l’Aigua de la Riera”, van conèixer un fet històric molt rellevant per la nostra ciutat que era encara desconegut per molts dels infants, les inundacions del 1962. A partir del conte, i de diferents fotografies antigues sobre els efectes de la inundació, a cada aula van aflorar diferents temàtiques com ara la transformació que ha tingut la riera, quins usos ha tingut al llarg del temps, la importància de respectar el curs dels rius i rieres, la fauna que podem trobar actualment i la vegetació.

Amb activitats com aquesta, esperem que la població prengui consciència que els espais naturals de la nostra ciutat són petits tresors naturals que hem de preservar a través de la conscienciació i l’educació mediambiental.

Fotos: 2n