ANIMACIÓ LECTORA CURS 2020-21

Per tal d’engrescar l’alumnat de Primària a llegir i gaudir de la lectura, des de l’escola s’ha adquirit un llibre per cada nen i nena. Una novel.la per a tot l’alumnat de Primària.

D’aquesta manera volem afavorir la construcció de la seva biblioteca personal.

Abans de repartir els llibres, ha vingut en Jaume Centelles a l’escola. Així es defineix:

Sóc en Jaume Centelles, he treballat durant 40 anys l’escola Sant Josep – El Pi de l’Hospitalet fent diverses tasques, especialment a l’educació infantil i com a responsable de la biblioteca escolar. Des del mes de setembre de 2013 estic jubilat, que vol dir que he fet un pas enrere i he deixat l’aula, però continuo lligat al món de l’educació.

Ha realitzat a cada nivell, de 1r a 6è, una activitat d’animació lectora.

Segons paraules del mateix Jaume:

Actualment estem vivint un bon moment pel que a la literatura infantil i juvenil i finalment hem entès que la lectura és la possibilitat de parlar amb persones d’altres èpoques, d’altres països, d’altres cultures i pensaments, per comprendre una mica, només una mica, com funciona el món. A més, els informes que de tant en tant es van publicant demostren una evidencia que tothom accepta: la incidència positiva de la biblioteca escolar en la formació lectora i el desenvolupament de les competències de l’alumnat

Llegir ens pot ajudar a saber més, i sobretot, a saber millor qui som, perquè llegint  ens enfrontem al misteri de les coses i a la possibilitat d’aprendre allò que no sempre es pot ensenyar.

Ens ha explicat contes, endevinalles i històries: Intentant contagiar des de les aules la passió per la lectura a les nenes i als nens, que, com totes les passions, no s’ensenya, només es contagia.

“Si vols un adult amb pensament creatiu, de petit explica-li contes; si el vols més savi, explica-li més contes.”

A. Einstein

Ens ha agradat moltíssim!!

Fotos: Biblioteca