RACONS A EDUCACIÓ INFANTIL

A les aules d’infantil desenvolupem la metodologia del treball per racons.
Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent.
Segons el tipus d’activitat alguns racons necessiten ser guiats pel mestre i en d’altres els infants poden funcionar de forma autònoma.
Els nens i les nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el seu sentit de la responsabilitat. En aquesta edat van desenvolupant la seva autonomia de moviment. Ja comença a expressar vivències i sentiments a través del llenguatge i inicia la seva capacitat de relacionar-se. Necessita estar actiu/va interactuant constantment amb els altres per tal d’anar creant la seva representació de la realitat.
Els racons que veureu a continuació mostren quatre propostes diferents: una d’expressió artística, una de motricitat fina, una altra de lecto-escriptura i una d’experimentació sensorial.
Tots i totes han gaudit i après molt amb aquesta nova manera de treballar, fins ara desconeguda per a ells i elles!

Fotos: Racons MinionsRacons Toy Story