CICLE MITJÀ IMPULSA EL TEATRE EN ANGLÈS COM A EINA DIDÀCTICA EN L’ÀMBIT EDUCATIU

L’alumnat de Cicle Mitjà ha anat al teatre Municipal La Sala per veure “Treasure Island” (L’illa del tresor). És una novel·la d’aventures escrita per Robert Louis Stevenson. Narra les aventures d’en Jim en la seva expedició per la recerca d’un tresor en el vaixell la Hispaniola, governat per pirates, entre els quals destaca en John Silver. Es va publicar com a llibre l’any 1883. L’obra de teatre ha comptat amb la fantàstica participació de dos alumnes de tercer de primària, l’Haritz i l’Amir.
Aquesta activitat ha estat el punt i final a una unitat didàctica, en la qual, l’alumnat ha treballat a nivell escrit: la sinopsi de l’obra, la descripció dels personatges, el vocabulari específic, la lletra de les cançons i els diàlegs d’algunes escenes. A més, a nivell auditiu els nens i nenes han treballat: listenings, pràctiques de pronunciació i comprensió oral, i la reproducció d’alguns diàlegs i cançons que formen part de la representació.
Els objectius d’aprenentatge aconseguits gràcies a aquesta unitat didàctica han estat: impulsar en l’alumnat el teatre com a eina didàctica en l’àmbit educatiu, facilitar als nens i nenes una eina eficaç per a l’ensenyament de l’idioma, motivar a la canalla en l’aprenentatge de l’anglès amb una obra dinàmica i divertida, i contribuir a la formació crítica dels futurs espectadors.

Fotos: Anglès