ELS INFANTS DE P-3 i P-4 EXPLOREN AMB EL COS

L’objectiu general de la Psicomotricitat és afavorir el desenvolupament global i harmònic dels infants; però, aquest objectiu es concreta en d’altres de més específics, tal i com diu Aucouturier (2007):

 Afavorir el desenvolupament de la funció simbòlica. Aquesta funció simbòlica es presenta de diferents maneres com, per exemple, en el joc simbòlic i en el llenguatge.
 Afavorir el desenvolupament dels processos d’asseguració. ELs jocs de seguretat profunda en els quals els infants destrueixen, s’embolcallen, s’amaguen… tenen la funció d’assegurar una i una altra vegada a l’infant davant
la pèrdua originària de si mateix i de l’objecte- mare.
 Afavorir el desenvolupament del procés de descentrament. L’acció educativa mitjançant el descentrament ha d’ajudar als infants a sortir d’aquest sistema de referència basat en un mateix i en els propis sentiments per aconseguir descentrar-se, és a dir, per a diferenciar allò que és seu d’allò que pertany al seu entorn. Segons Piaget, l’egocentrisme és l’aspecte fonamental del pensament dels infants de 2 a 6 anys.

A continuación us deixem unes fotos que mostren com portem a terme aquest treball
del cos segons Aucouturier i que mostren com treballem per assolir l’objectiu de
desenvolupar psíquic dels infants a través del cos.

Fotos:     P3-A     P3-B    P4-A    P4-B