CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA LLENGUA MATERNA A L’ATENEU DE RUBÍ

El dimecres 21 de febrer l’alumnat de l’Aula d’Acollida de l’escola Pau Casals, i d’altres alumnes d’altres escoles i instituts, han celebrat el dia de la llengua materna a l’Ateneu de Rubí.

En primer lloc, els infants han arribat a l’Ateneu i han penjat els cartells que han elaborat prèviament a l’escola. En aquests cartells hi han escrit paraules del seu idioma matern i la seva traducció al català.

Seguidament, ha començat la celebració amb la benvinguda de la Clara Soley i Manuel, assessora LIC (Llengua i cohesió social). L’esdeveniment s’ha iniciat amb l’experiència de dos joves que han parlat de la seva arribada a Catalunya.

Més tard la Clara ha convidat, a l’alumnat present que volgués, a compartir un poema, una cançó, una frase o una paraula en el seu idioma matern i la seva traducció posterior al català.

Han participat molts centres i ha estat molt emocionant i enriquidor. Un dels alumnes de la nostra escola ha pronunciat davant de tothom unes paraules en la seva llengua materna, l’urdú.

Finalment, tots han ballat i cantat la cançó de “Coti per Coti”.

Ha estat un dia ple de màgia, color, xerinola i amb un ric intercanvi de llengües molt diverses.

Aquí podeu veure algunes fotografies.

Fotos: Aula d’acollida