TALLER PMOE-PROA+: RAP A TERCER

Els nois i noies de tercer han pogut gaudir d’un taller de rap a càrrec d’un raper. En Jordi els ha explicat que el rap és un estil de música de la dècada dels 80 que va sorgir als barris negres i hispans de la ciutat de Nova York dins del moviment del hip hop. Parteix d’uns ritmes que es repeteixen i als quals afegeixen lletres reivindicatives. Per començar, els infants van escoltar un rap en el qual van identificar la base rítmica, el tema i algunes rimes.

Posteriorment, en gran grup, van triar el tema de l’ecologia i la sostenibilitat i van acordar elaborar 1 estrofa de 4 versos, amb rima, entre totes i tots.

Tot seguit, en Jordi els hi va presentar diverses bases musicals de ritmes diversos i van triar una de ritme mig, ni molt lenta ni molt ràpida. Vam musicalitzar i cantar la lletra escrita en gran grup amb la base musical escollida.

Per acabar, per parelles van elaborar alguns versos i van sortir a rapejar-los davant dels companys i companyes. Us deixem una petita mostra de l’activitat i dels raps que van crear.

Ha estat un taller subvencionat pel PMOE (Pla de Millora d’Oportunitats Educatives de la Generalitat de Catalunya).

“Finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Mecanisme de recuperació, transformació i resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU”, conjuntament amb el logotip de la Generalitat de Catalunya”