MAQUETES DE CASTELLS FETES PER ALUMNAT DE 2NB

L’alumnat de 2nB presenta les maquetes de castells que ha estat elaborant durant aquesta primera part del segon trimestre.

La idea de construir les maquetes va començar abans de Nadal quan els grups de cicle inicial van anar a visitar els diorames fets per l’Associació Pessebrista de Rubí. Tot just a la tornada a l’aula, un grup d’alumnes ja va començar a donar forma a la idea, però amb poc temps, perquè ja arribaven les vacances de Nadal i no van poder acabar.

Quan vam tornar a l’escola, la Noa i el León van reprendre l’activitat. Després de trobar un llibre a la biblioteca sobre manualitats amb paper i cartró, van començar a crear de manera molt més seriosa i acurada la construcció del seu castell.

A partir d’aquest moment, la resta del grup es va engrescar i, per iniciativa pròpia, es van anar organitzant en grups de treball per començar a construir les seves maquetes.

Primer, van fer un disseny inicial que van haver d’anar modificant a mesura que avançava la construcció i sorgien reptes que havien de solucionar. Van haver de pensar en els materials que necessitarien, en l’ordre de construcció, en la tasca que desenvoluparia cada membre del grup i, sobretot, van haver de posar-se d’acord en la presa de decisions i tots els dubtes que van anar sorgint durant el camí.

Per presentar el resultat final, cada grup va preparar un guió i, micròfon en mà, va fer l’explicació a la resta de la classe. Amb l’objectiu d’ensenyar aquestes produccions tan espectaculars, també van decidir gravar uns vídeos explicatius per donar a conèixer les seves creacions.

Als vídeos, cada grup explica allò que considera més rellevant del seu castell, del procés de construcció, del disseny o del producte final. També ens diuen com va anar avançant el procés de creació, quins entrebancs es van anar trobant i com els van solucionar.

Us deixem tots els vídeos i un petit videoresum del procés d’elaboració. No us els perdeu, perquè el resultat us sorprendrà!