LECTURA ENTRE IGUALS A 2n

Una de les activitats per promoure el gust per la lectura que engeguem a 2n de primària és la lectura preparada de contes entre infants.

Les nenes i els nens que ho desitgen, es preparen la lectura d’un fragment del conte que hagin triat i després el llegeixen per a la resta del grup. La lectura la poden preparar individualment, en parelles o en petit grup. Per fer la preparació, es facilita a l’alumnat unes pautes a tenir en compte a l’hora de llegir en veu alta i la poden preparar autònomament o amb l’ajuda de la mestra.

Amb aquesta activitat es fomenta l’estima i s’encomanen la il·lusió per la literatura entre els mateixos infants. Però, no només té repercussions positives en l’adquisició de l’hàbit lector, sinó que l’activitat està dissenyada per treballar tota la part emocional i de benestar de l’alumnat. L’objectiu principal és que les nenes i els nens siguin conscients del seu aprenentatge, dels seus èxits, guanyin seguretat i reforcin la seva autoestima.

En aquestes imatges, podeu veure els infants de 2n en algunes de les sessions de lectures preparades.

Fotos: 2nA   –   2nB