AVENTURES MATEMÀTIQUES A 4T

Des del Projecte Innovamat de matemàtiques es proposa una sessió setmanal d’aventures matemàtiques. En aquestes sessions es plantegen uns reptes matemàtics que l’alumnat ha de resoldre.

La majoria de sessions comencen amb un vídeo on es mostra el repte: salvar una reina que s’ha quedat atrapada, resoldre els cucs (són seriacions) de Fibonacci que s’estan menjant el bosc, fer sudokus per plantar un jardí,… Es treballa el geoplà, la geometria,…

Aprofitant els temes que Innovamat recomana, s’amplien activitats amb materials que complementen els aprenentatges, a la vegada que per l’alumnat, són un joc.

Es treballen les meitats, els quarts i els vuitens a partir dels quatre sabaters. Observen de quantes maneres es pot fer una meitat a partir d’un quadrat, i observen i manipulen les fraccions fins a obtenir els quatre sabaters.

D’altra banda, el CRP ens va cedir uns PROBOTS (robots que fan figures geomètriques), que van ajudar a tancar el tema dels polígons regulars amb treball cooperatiu. També van treballar els angles, les mesures dels costats i van acabar investigant com fer una circumferència.

Innovamat fa viure als infants les matemàtiques com una eina que ajuda a pensar i amb la que es gaudeix molt.

Us convidem a veure les fotografies.