MAKING OF DELS TRUCATGES

El programa Magnet ens acompanya com a centre educatiu i ens permet desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, un projecte atractiu, que tingui magnetisme i que es converteixi en un projecte de referència a la nostre ciutat, tant per a les famílies com per a la comunitat educativa.

Hem engegat un projecte on els alumnes han gaudit i han après moltes coses un taller de trucs i trucatges on vam gravar escenes amb un fil conductor. És un taller de cinema, dissenyat perquè els alumnes es familiaritzin amb el llenguatge i el procés cinematogràfic realitzant un senzill curtmetratge fantàstic.

Primer vam ensenyar uns vídeos de mostra, ja que parlar de màgia i trucs actualment és parlar del fenomen Zach King, és un jove cineasta i youtuber que triomfa amb els seus vídeos de curta durada. Crea vídeos impactants i sorprenents amb el format sketch, amb l’ús d’elements quotidians i efectes especials. Els seus vídeos actualitzen el trucatge de substitució inventat per George Méliès 120 anys enrere.

Hem continuat amb exercicis pràctics amb els quals aprendrem a passar de la idea al guió, del guió a la gravació –inclourem efectes especials molt simples-, i finalment a l’edició. En aquest procés, l’atzar decidirà el personatge protagonista, l’escenari de la història i els rols de cada participant. Ens divertirem treballant amb el mòbil, actuant, elaborant els trucatges, triant la música…, i rodarem i editarem el vídeo amb un ordinador amb el programa wevideo i el canva.

Acabem el taller amb un curtmetratge gravat i editat. Desitgem que gaudiu dels nostres trucatges!

Fotos: