CADA DIA ÉS 8M AL PAU CASALS

Al llarg del mes de març a l’escola treballem el dia de la dona, 8M. Els infants donen visibilitat a les dones en els diferents àmbits (social, esportiu, domèstic, etc).

Les famílies i les mestres de l’escola hem fet un treball conjunt produint llacets liles per a tota la comunitat educativa. D’aquesta manera el 8M el Pau Casals es va tenyir de lila.

Els infants de Primària han realitzat un experiment sociològic des d’Educació Física . Han  simulat la desigualtat d’oportunitats  d’èxit que tenen les dones vers els homes a través d’uns circuits d’obstacles.

Socialment a les dones se’ls hi responsabilitza de les tasques domèstiques, la cura dels fills i de les filles, etc. Aquest fet provoca una desigualtat social vers als homes per tal de poder estudiar o treballar.

Els infants han fet el circuit en desigualtat de condicions (equip verd i groc). Posteriorment han reflexionat sobre aquestes «injustícies» i han volgut igualar els circuits per fer-ho just.

Finalment tothom ha pogut gaudir del circuit amb corresponsabilitat de tasques (l’equip groc i el verd han assumit les mateixes tasques).

Els infants de Cicle Superior es van trobar unes preguntes a contestar:

– «Què és el feminisme?»

– «Per què hi ha dia de la dona?»

– «Què es reivindica?»

– «Consideres que tothom hauria de ser feminista? Per què?»

Van investigar, van debatre i van donar resposta a les mateixes fent un mural reflexiu a l’abast de tot l’alumnat.

A Educació Infantil els infants han gaudit de lectures de llibres feministes, com «Daniela la pirata», que han donat peu a reflexionar, parlar i visibilitzar la importància de les dones de la seva vida (àvia, tieta, mestra, mare, veïna,etc).

Com a producte final a aquesta activitat han creat un mural gegant amb cors dedicats a aquestes figures femenines creant un 8M.

Us deixem un recull de les activitats de PRIMÀRIA i d’INFANTIL.

Fotos: Coeducació i Igualtat de gènere activitats d’escola