Infantil

Les vivències emocionals i afectives, són el motor de la nostra vida i de les nostres relacions, per tant també ho haurien de ser de l’educació. Una de les finalitats de l’educació Infantil (i de totes les etapes en general) és el desenvolupament integral de la persona. Per aquest motiu, considerem fonamental el fet de tractar l’educació emocional des de ben petits ja que ajuda al creixement global, integral i harmònic de l’infant.

Des de P3 hi ha una presa de contacte amb la llengua anglesa. Les nostres mascotes Snake i Monkey ens porten moltes cançons, jocs i històries en anglès. A partir de cicle inicial utilitzem la metodologia AICLE (d’aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres) en l’àrea d’educació artística.

Apostem per realitzar un treball psicomotriu seguint el mètode proposat per Bernard Aucouturier. Aquest consisteix en: un ritual d’entrada, un espai, un temps i un material per facilitar el plaer sensoriomotor, un moment per a la història, el conte o el relat, un lloc i un temps facilitador de la distanciació, de la descentració, de l’activitat lògico-cognitiva i/o de l’expressivitat plàstica, gràfica o lingüística i un ritual de sortida.

La proposta de filosofia 3/18 té com a finalitat reforçar les habilitats de pensament a l’escola amb l’objectiu de formar ciutadans que pensin i parlin raonablement, elements essencials per a la participació democràtica. Es treballa la comprensió, anàlisi i solució de problemes… i es fa mitjançant la filosofia com a disciplina i utilitzant un mètode d’aprenentatge anomenat “comunitat de recerca”.
Durant el curs, la nostra amiga “marieta Enriqueta” ens fa propostes molt interessants dividides en tres grans blocs: contes populars i tradicionals, joc i activitats lúdiques i l’art.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pels nens i nenes les persones més importants del món no són ni els millors superherois ni les princeses més fantàstiques… sou vosaltres, la seva FAMÍLIA!!!
Durant el tercer trimestre rebem la visita de la Bimba. Aquesta és una nina que ve de molt lluny, ni més ni menys que de Madagascar. És una mica tafanera i molt xerraire així que ve carregada de preguntes, totes elles relacionades amb la família.

Els tallers són entorns rics amb propostes diverses que estimulen el desenvolupament global dels infants. Es tracta d’unes activitats conjuntes de tota l’escola, on s’agrupen nens de totes les edats, de P3, P4 i P5, 1r i 2n. D’aquesta manera es relacionen tots els infants del cicle d’educació infantil i del cicle inicial, fomentant així la sociabilitat i la col·laboració. Els dies de tallers es proposen activitats ben diferents com taller de tapes de l’àlbum del trimestre, taller de Nadal, taller de Sant Jordi; on l’objectiu principal és aprendre a relacionar-se amb altres nens i nenes de diferents grups i edats i aprendre a treballar junts i ser autònoms en espais diferents de l’aula i amb altres mestres de l’escola.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

El treball per taules és el moment en que treballem la motricitat fina, activitats de matemàtiques (bingo, memory, numeració,…), de llengua (jocs de lletres) i de percepció. Cada taula fa una activitat i es va rotant, de manera que tots acaben fent les mateixes activitats en diferents moments.

Entenem l’ús de les tecnologies com una oportunitat molt profitosa d’aprenentatge a tots els nivells i com el camí cap a les exigències que planteja la societat.