Ambient de Natura

Apropar-nos a la natura, al món que ens envolta, sempre ens genera preguntes i ens ofereix possibilitats d’investigació i descoberta, així, els materials naturals es converteixen en un bonic escenari on situar propostes. A l’ambient de Natura una de les propostes que més crida l’atenció en un primer moment és la balança de plats.

Dos infants intenten ordenar les petxines segons el seu pes. Amb l’ajuda de la balança fan una comparació directa del pes de dues d’elles i col·loquen sobre la taula la que pesa més.

– Aquesta pesa més. Ei! Són quasi iguals! (Les assenyala per fora).
– Mira quantes hem pesat!
– Què “raro”!
– El què?
– Què aquesta pesa més i és petitona.

La taula de llum també ens ofereix moltes possibilitats, convida els infants a participar de l’exploració a partir de l’observació. En un racó de l’espai es troben radiografies d’animals i en posen i en treuen o intenten encaixar-les com si fos un puzle. Observar els animals per dins i per fora aporta informació sobre com són, i convida, sense que els infants siguin conscients, a buscar semblances i diferències entre ells.

La taula de llum també ens ofereix moltes possibilitats, convida els infants a participar de l’exploració a partir de l’observació. En un racó de l’espai es troben radiografies d’animals i en posen i en treuen o intenten encaixar-les com si fos un puzle. Observar els animals per dins i per fora aporta informació sobre com són, i convida, sense que els infants siguin conscients, a buscar semblances i diferències entre ells.

En un altre dels espais, es troben un hàbitat d’un bosc. Quins animals s’hi poden posar i quins no? Quins hi viuen? Com hi
viuen?

El joc simbòlic de l’hàbitat convida a fer que els infants es facin preguntes i a voler contestar-les. Un matí un infant pregunta si podem posar un tigre o un lleó. A partir d’aquí comença una petita investigació per saber on viuen aquests animals i així s’inicia una nova proposta per l’ambient: la llibreta dels hàbitats dels animals.

“Los educandos aprenden de la observación para después desarrollar sus propios proyectos de creación”. Loris Malaguzzi