Aprenem a casa!

Bon dia Dofins i Taurons!
Com esteu? Desitgem que totes i tots estigueu bé. Les vostres mestres us trobem molt a faltar i tenim moltes ganes de tornar a l’escola i fer-nos abraçades! Però mentrestant, aquí us deixem algunes feines perquè les pugueu fer amb les mames i/o els papes! I si voleu ens podeu enviar els resultats de les vostres feines!
Un petó molt fort per tots/es.

Propostes de feines a fer durant la setmana:

  • Un cop al mes, les nenes i els nens de P4 fem el dibuix del cos. És important que recordem amb ells els noms de totes les parts abans de començar (cap, ulls, pestanyes, celles, nas, boca, orelles, cabell, coll, braços, mans, dits, panxa, cames i peus) a la vegada que anem contant ( tenim 2 ulls, 5 dits…). Ells han d’anar tocant les parts que anem anomenant per tal de relacionar el vocabulari amb la part del cos correctament. Es demana si és possible fer el vocabulari en català. Un cop acabin el dibuix el poden pintar i posar el seu nom.
  • Abans de marxar de l’escola, vam començar a parlar de l’arribada de la primavera. Us proposem algunes activitats relacionades amb aquesta:
  1. Cançons relacionades amb la primavera: una cançó del pot petit, el Jardí: https://www.youtube.com/watch?v=di8VXleCyrE , la primavera ja és aquí: https://www.youtube.com/watch?v=Nwg1wUbO3Js .
  2. Parlem dels colors de la primavera (vermell, rosa, groc, blau, verd…) i fem un dibuix amb el material que hi hagi per casa (pintura, aquarel·les, colors,…). Desprès poden explicar que han dibuixat. Qui vulgui pot copiar la paraula primavera.
  3. Veiem com creix una planta: Amb un got posem unes llenties amb cotó fluix o una mica de sorra i li posem aigua. Podeu anar fent la observació i pensar hipòtesis sobre que passarà fins i tot qui vulgui pot posar 2 pots, un amb aigua i un altre sense, un que li doni el sol i un altre que no li doni i anar fent hipòtesis de que passarà amb cada una de les llenties.
  • Per últim, us deixem l’enllaç al conte “El monstre de colors”. Hem pensat que aquests dies les emocions que deuen sentir els nostres alumnes deuen ser moltes i trobem important que les puguin expressar. Ja fa temps que treballem aquest conte i el coneixen força bé. Us animem a que feu el treball de les emocions conjuntament i cada cop que surti una emoció al conte parleu quan us sentiu així vosaltres, per exemple, quan surt l’alegria explicar quan ens sentim alegres i per què. Seria un bon habit, parlar cada dia una mica sobre com ens trobem i com ens sentim.  Qui s’animi pot fer un dibuix de l’emoció que més li agradi.   https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q

Abans d’acabar, aquest divendres, a l’escola faríem la Mona, si alguna nena o nen vol, podria fer-la i enviar-nos els resultats, tant de la Mona com de les feines proposades.

Les Mestres de P4, ens quedem a casa tot i que us trobem molt a faltar! Un petó per totes i tots, i desitgem que estigueu tots/es bé.

 

feines p4