Lectura

Espai de lectura

Crear un espai de lectura ha estat sempre un dels objectius principals a la nostra escola, un espai per llegir, relaxar-se i deixar-se emportar per la imaginació. Creiem en la necessitat d’un espai destinat a fomentar l’hàbit de la lectura i d’implicar als nens i nenes en el procés de lectura.
Així doncs, a l’escola hem creat un espai amb bona il·luminació, amb llibres sempre a l’abast dels nens i nenes on els nostres alumnes poden anar sense dependre de la nostra ajuda, amb seients còmodes organitzats en diferents racons, amb detalls cuidats que fan sentir un «efecte de conte», un espai on compartir amb adults i iguals en diferents moments de la jornada escolar, on crear noves relacions,… un espai, en definitiva, on iniciar i mantenir una bona relació amb la lectura.

El gust per la lectura

La inclusió d’una franja dins de l’horari dedicat al desenvolupament del gust per la lectura té per objectiu la formació de bons lectors i lectores. Es tracta que, al llarg de la seva formació educativa, els nostres alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura. La dinamització de la lectura es porta a terme a partir de diferents activitats. A més, tenim elaborat un pla lector establert en l’horari lectiu per aquesta activitat (1/2 hora de lectura diària).
La lectura individual (que després compartim amb projectes diferents, com ara el projecte de RECOMANA’M UN LLIBRE).

Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de sisè, cinquè i quart que fan de padrins de lectura i els alumnes de segon, primer de primària i P-5 respectivament, que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

bty