Junta Ampa i Consell Escolar on-line

El passat divendres 24 d’abril vam celebrar la primera junta d’Ampa del tercer trimestre i també la primera amb format telemàtic. Ens va servir per a fer un primer contacte, valorar la situació actual i donar a conéixer els temes que es van tractar al Consell Escolar de dimarts 21 en el qual després de 75 minuts amb moltes proves, diferents plataformes i un munt de paciència, vam fer la primera reunió on-line. D’això ja podem extreure una primera conclusió del nostre centre en aquesta situació tan excepcional: al Montseny no es deixa ningú enrere. La perseverança, la tolerància i la paciència amb la que es treballa mantenen viva la nostra escola.

Primerament ens van explicar i mostrar quin és el protocol de contingència que s’ha dut a terme i que des del Departament d’Ensenyament s’ha valorat molt positivament.

El punt més important i al que s’han destinat molts esforços, és la COMUNICACIÓ amb les famílies. Fer diagnosi de la situació i trobar alternatives perquè l’escola, els alumnes i les seves famílies puguin tenir una bona comunicació i un bon feed-back d’aquesta.

La pro-activitat de l’escola amb el qüestionari Google del 3 d’abril, juntament amb el reforç de trucades ha permès posar en marxa un pla de connexió a les xarxes i de préstec d’aparells informàtics a l’alumnat que no en disposava. Si bé l’escola no treballa sola i la resposta de les institucions no està sent àgil i fa endarrerir la seva efectivitat.

També s’ha proveït d’un paquet bàsic de material escolar a les 28 famílies que fins ara ho han sol·licitat gràcies a la col·laboració i aportació de l’ AMPA.

Ni el nostre director ni cap dels mestres pot accedir a les dependències de l’escola i, per aquesta raó, l’esforç de tots ells cal ser posat en valor en aquests moments. Tot i les dificultats, treballen amb 3 preceptes molt clars:

• Tractament personalitzat i individualitzat a l’alumnat.
• Rebaixar la pressió a les famílies. Tot el que fan, serà per a SUMAR. Els mestres fan d’acompanyament en aquest nou procés.
• Protecció de l’alumnat. Gestió de les targetes moneder, les beques Probitas, la bretxa digital i qualsevol situació que deixi desprotegit a l’alumnat.

Així també:

S’ha fet donació al Banc d’Aliments i la Creu Roja de la llet i l’aliment que hi havia al menjador i que es podia fer malbé.

S’han penjat vídeos a la web i a l’ Instagram per tal de donar a conèixer l’escola amb unes portes obertes digitals. Encara no hi ha cap comunicat oficial que permeti donar dates sobre la preinscripció del curs vinent.

S’ha treballat molt amb la pàgina web del centre per tal de convertir-la en una eina de treball i de comunicació constant de l’escola envers les famílies.

S’han creat correus corporatius per a tot l’alumnat, des de P3 fins a 6è, i així el proper curs tothom disposarà de més eines digitals.

El claustre de professors està treballant en moltes propostes, com el lliurament de llibres a casa dels nens guanyadors dels jocs florals amb l’ajut de la Llibreria L’Illa. En un nou projecte de convivència que aviat cobrarà forma. S’ha sol·licitat el retorn de la bestreta que es va fer a la casa de colònies. No sabem ni quan ni com serà la re-apertura del centre i, per aquest motiu, l’equip del Montseny treballa en diferents plantejaments per reprendre les classes amb sentit comú, sense deixar ningú enrere, ni tan sols als nens de sisè que encara seran alumnes de l’escola fins que els podem acomiadar com es mereixen. El claustre d’infants, la cantània, el projecte d’emprenedoria, el projecte de teatre… tot s’haurà de replantejar, però res no s’abandonarà.

I amb aquest petit resum d’intercanvi d’informació, des dels representants de pares i de l’ AMPA al Consell Escolar volem agraïr la dedicació exemplar dels nostres mestres, així com enviar un missatge a totes les famílies del Montseny amb el que vam acomiadar la sessió: “ Els nostres nens i nenes estan en bones mans”.

1. Lucía Nieto

Moltes gràcies a l’Escola Montseny, al professorat i a les persones que hi treballen (inclosa l’AMPA) per continuar donant-nos recolzament i escalfor en aquesta situació. Com a família ens sentim molt ben acompanyats. Sou grans professionals, i millors persones.

2. Olesea

Moltes gràcies per tot l’esforç que feu. Esteu fent una gran feina i s’agraeix de tot cor que heu estat tan aprop tant de les families com dels nens. Gràcies ??????