Robòtica a l’escola

Aquest curs els nostres alumnes seguiran aprenent gràcies a la robòtica!

La nostra escola disposa de varis robots els quals mitjançant el seu ús ens ajuden a afavorir l’aprenentatge dels nostres nens i nenes. A continuació us els presentem:

BEE-BOTS

Disposem de tres Bee-bots (un d’ells és Blue-Bot). Aquest fantàstic recurs el podem integrar a activitats interdisciplinàries i mitjançant el joc aconseguir un aprenentatge significatiu. Els nostres alumnes poden aprendre també en ell el llenguatge direccional, els girs, la lateralitat i altres conceptes espacials bàsics.

També, disposem de tres tapets blancs que contenen quadrícules de 6 per 6 quadrats de 15 cm de costat, la longitud que avança el Bee-Bot a cada ordre de desplaçament. Que sigui blanc permet als mestres de l’escola dissenyar multitud d’activitats adaptant els continguts que vulguem treballar a cada moment.

També, aprofitem els nostres Ipads perquè els nostres alumnes programin i siguin capaços de superar els diferents reptes que els presenten les Apps de Bee-Bot i Blue-Bot afavorint també la seva competència digital.

PRO-BOT

Ja pels nostres alumnes més grans disposem de dos pro-bots. És comporta igual que un Bee-Bot només programant amb les fletxes però, si utilitzem les tecles numèriques, podem fer que avanci o retrocedeixi des d’1 cm fins a 5 i que giri des d’1º fins a 500º. També podem fer que repeteixi una sola acció, una seqüència o guardar programes en memòria per executar-los amb una sola instrucció. Ens està ajudant amb les matemàtiques, ja que amb el seu mecanisme de ploma permet dibuixar el recorregut que va dibuixant i estem aprenent els polígons!

MAKEY MAKEY

Aquest Kit permet als nostres alumnes aprendre com funciona un circuit elèctric d’una manera molt més divertida i, també, quins elements del seu entorn són conductors i quins són aïllants.

LEGO

Amb el Lego We Do aconseguim una entretinguda experiència d’aprenentatge col·laboratiu, a més a més, de la divertida iniciació en la robòtica.  Amb sensors simples i un motor que es connecta als ordinadors, construïm i programem comportaments amb eines simples i fàcils com són els Lego.