Consell Escolar 8 setembre

Després d’un estiu ple d’incerteses i de molta feina, l’equip directiu de l’Escola Montseny convoca aquesta primera reunió del Consell per tal d’explicar-nos el Pla d’obertura de l’escola.

La primera premissa i la més important: Com estan els nostres nens? Quina ha estat la seva experiència? Com afrontarem aquest curs? L’escola vol vetllar pel seu benestar emocional. Treballar aquests sentiments farà possible l’aprenentatge i la socialització de l’alumnat.

El pla d’obertura d’aquest any està marcat i dirigit per la pandèmia. Les mesures de prevenció i protocols establerts pel Procicat són i seran l’eix vertebral de l’organització del centre. Aquest pla estarà penjat properament a la pàgina web de l’escola. Grups estables i traçabilitat en els contactes, ventilació i neteja d’espais, organització del temps i dels espais. Protocols nous per garantir el model d’ensenyament del Montseny.

La manca de personal i d’espais adients fa impossible convertir en 3 grups tots els cursos. P3, 3er i 6è esdevindran grups estables de menys de 20 alumnes. Motius educatius fan que siguin els cursos idonis per fer-ho. És preferible grups una mica més nombrosos però amb contactes estables també amb els mestres, que no pas obrir el ventall de professorat per classe.  Això implica també que cada tutor haurà d’impartir les matèries de música i educació física i no pas els mestres especialitzats.  Tots els cursos tindran un dels mestres del grup estable amb la capacitat d’impartir l’anglès. L’avaluació dels nens serà de totes les matèries. Aquest curs s’afrontarà amb totes les mesures de prevenció i amb totes les garanties educatives alhora.

L’Ajuntament incrementarà el contracte de desinfecció dels espais, així com ha cedit el camp de la molletense per fer-ho servir a l’hora del pati i garantir els espais necessaris per tal de no trencar els grups estables.

Amb el Traçacovid, l’escola estarà en contacte amb el centre de salut i les autoritats competents en la detecció de símptomes, casos sospitosos, i confinaments segons els protocols establerts. Aquesta vegada, si els nostres nens han de tornar a estar a casa, estem preparats, l’escola ha establert plans d’actuació i cap nen deixarà el curs enrere.

Es farà com és habitual adaptació pels nouvinguts de P3 i un pla concret per als petits que pugen a P4 i van tenir un curs d’iniciació massa curt.

Els nens amb patologies greus i d’alt risc tindran accés al seu dret d’educació, en coordinació amb el centre de Salut i el departament d’ensenyament.

Les activitats extraescolars, l’acollida, el menjador, tots els serveis que es puguin posar al vostre servei per tal d’ajudar en la conciliació i formació de les famílies del Montseny, són i seran oferts amb totes les garanties de seguretat necessaris.

Ens toca ser puntuals com mai, ser rigorosos amb els detalls, ser conscients del riscos, però també de les necessitats educatives dels infants, ser pacients per assolir tot un munt d’informació i tots els possibles canvis que la pandèmia ens faci fer. Fer ús correcte de les mascaretes, fer ús de la higiene personal, mantenir les distàncies sempre que calgui… però fins i tot quan caigui pluja, fins i tot quan la situació es torci una mica, els nostres alumnes, se sentiran estimats.

Els nostres mestres i monitors s’han format i preparat per convertir l’Escola Montseny en un entorn segur, un entorn amb garanties. La comunitat de pares i mares hem de fer extensible a l’horari no lectiu aquesta responsabilitat civil per afrontar i superar aquest curs pel bé i futur dels nostres nens i nenes. No patiu si teniu dubtes, preneu el vostre temps per guanyar confiança, aquest camí el caminarem junts!

1. Jaume Santis Crus

Es vergonzoso 2 días antes del inicio de aulas y la única preocupación y máxima prevención quedan las instituciones son las mascarillas y entrada escalonada.
    Cuando más importante que eso es una buena ventilación.
    Que en verano está bien pero en invierno es inviable.