4t: del 23 de març al 3 d’abril

A més a més de les activitats plantejades durant la setmana passada (enllaç) i tenint en compte les circumstàncies en les quals ens trobem, des de l’equip de mestres que participa en el curs us concretem la següent proposta d’activitats.

Si teniu qualsevol consulta, ens la podeu fer arribar mitjançant el correu electrònic a l’adreça de l’escola (c5005090@xtec.cat)

NOTA: Hem plantejat les activitats fins a la tornada de Vacances de Setmana Santa.

ACTIVITATS PLANTEJADES:

Català:

NOTA: si no teniu llibreta podeu fer-ho a la llibreta de mates – agafeu les últimes 10 pàgines i ja està

Setmana 20-27 març

Activitats llibre:

• Taller 16 pàgines 56, 57, 58 i 59 (posar atenció als quadres grocs de les pàgs 58 i 59)

Activitats llibreta

1. Ordena alfabèticament aquestes paraules de la lectura: savi, geografia, grassonet, poruc, despert, enginyós, estudiós, lliçó, abastar, confitura i rebost.
  2. Busca-les al diccionari (paper/online www.diccionari.cati escriure les seves definicions.
  3. Mirar el quadre de la pàg. 57 i fes-ne un pels companys de la classe. Imagina’t que tots som personatges d’un conte (a mi també em pots descriure) i explica: el nostre aspecte físic, el nostre caràcter i les nostres aficions.

Necessitaràs adjectius per fer aquesta activitat com ara: alt/a, intel·ligent, divertit/da, enginyós/a, amable, pacient, actiu/va…

Setmana 27-3 d’abril

Activitats llibre:

• Taller 20 (pàgs 70 i 71)
  • Taller 21 (pàgs 72,73, 74 i 75)

Posa especial atenció als quadres de les pàgines 74 i 75.

Activitats llibreta

• Pensa i escriu com es diuen aquestes paraules en castellà: soroll, llegir, ploure, riure, mitjons, brut, treballar i samarreta. Pots afegir-ne més.
  • Busca al diccionari (paper/online www.diccionari.cat) i escriu la definició de cal·ligrama.
  • Investiga a internet i busca a google “cal·ligrames per a nens” així entendràs millor la idea de què és un cal·ligrama.
  • Fes a la llibreta l’activitat 3 de la pàg. 73 i la 7 de la pàg. 75 (pots canviar l’animal)
  • Repte: Inventa’t un cal·ligrama d’alguna cosa que t’agradi molt menjar o d’alguna activitat que t’agradi fer. Jo també ho faré!
  • Llibre de lectura: En aquestes dues setmanes aneu llegint en veu alta i aneu explicant a les vostres famílies els capítols que llegiu. També cal fer la fitxa de lectura i podeu compartir-la amb la família. Podeu fer un petit club de lectura on cadascú expliqui un llibre que hagi llegit i que li hagi agradat.

Matemàtiques:

Setmana 20-27 març (Acabar tema 11)

• Activitats llibre:
    • 3 pàg. 72,
    • 4-5-6 pàg. 73 (per fer l’exercici 6 cal mirar l’activitat 11de la pàg 35 del llibre per recordar com es fa)
    • I, 8 pàg. 74
  • Activitats llibreta
    • sumes, restes i multiplicacions amb decimals.
    • Mirar els problemes fets a la llibreta i tornar-los a fer. També poden inventar-ne de nous.
    • Fer dictats de nombres fins a set xifres (tenen força exemples on podeu mirar)
    • Estudiar i repassar les taules de multiplicar.

Setmana 27-3 d’abril (Tema 12)

• 1, 2 pàg 78
  • 3, 4 pàg 79
  • 7 pàg 81
  • 9, 11 pàg 82
  • 12, 14 pàg 83
  • 15 pàg 84
  • 16,17,18 pàg 85

Activitats llibreta:

• Observa la temperatura de tota la setmana (pots mirar-ho al google si busques: Temps Vilanova de la Barca) i dibuixa un gràfic del temps com el que tens a l’exercici 1 de la pàgina 78.
  • Fes les preguntes a) b) c) i contesta-les sobre el gràfic que has dibuixat.

Castellà:

Setmana del 16 al 29 de març

• Recordar els deures manats l’últim dia i anotats a l’agenda …. LLIBRE PÀG. 69,70, 71, 72, 73, 76 i 77.
  • I, llegir en veu alta , dues vegades la pàgina 76 i 77 ROBINSON CRUSOE.
  • També fer un dictat d’aquesta mateixa lectura, a la llibreta de castellà.

Medi:

L’APARELL DIGESTIU

Durant aquestes setmanes investigueu i feu un petit projecte (Power Point) sobre aquest aparell. Investigueu també els altres aparells del cos humà.

1. Nombra els aparells del cos humà
  2. Inclou imatges
  3. Per quins òrgans passa l’aliment?
  4. Quines funcions té la boca?
  5. Busca un dibuix de les parts de la boca i de les dents
  6. Per a què serveix l’intestí prim i l’intestí gros?
  7. Explica quin camí recorre un aliment per l’aparell digestiu.
  8. Pots fer algun dibuix d’alguna part de l’aparell digestiu que t’agradi especialment.

Adjunto dos Power Point online per a que els feu servir de consulta. També podeu utilitzar llibres o enciclopèdies si en teniu a casa.

Science:  L’energia

English:

Diàlegs subtitulats en anglès, Cicle Mitjà  (vàlids també per Tercer): GOOD MORNING+MORE KIDS DIALOGUES | LEARN ENGLISH FOR KIDS | COLLECTION OF EASY DIALOGUE https://www.youtube.com/watch?v=8irSFvoyLHQ

Pràctica d’estructures gramaticals:  english singsing – YouTube:

Moviment i activitat:

Religió: