Projecte educatiu

L’ESCOLA MARTA MATA és una escola que dins el seu projecte educatiu es caracteritza per:

• Ser oberta i participativa.
  • Comunicativa.
  • Coeducativa
  • Atén la diversitat de manera integrada.
  • Implementa metodologies flexibles i obertes.
  • Considera a l’infant capaç i curiós.
  • Promou les relacions i habilitats socials.
  • Promou el benestar global dels infants.
  • Proporciona situacions que ajuden a desenvolupar les capacitats i competències.
  • Potencia la imaginació i la creativitat.
  • Fa protagonistes als infants del seu propi aprenentatge, respectant els seus ritmes.
  • Estructura espais adequats a les necessitats i motivacions dels infants.
  • Vinculada a l’entorn.
  • Fomenta actituds sostenibles amb el medi ambient.

Un equip docent amb una nova mirada cap als infants. Acompanyem perquè “SIGUIN, FACIN I CONEGUIN” altres maneres d’aprendre.

La nostra intervenció educativa vers els infants es pot considerar singular, són ells els veritables protagonistes del seu aprenentatge. Per aquest motiu promovem una interacció significativa entre els pilars bàsics del desenvolupament integral dels INFANTS: la FAMÍLIA, L’ESCOLA i altres ELEMENTS EXTERNS del seu entorn.

COM HO FEM?

• Escoltant-los, tenint en compte que els infants són el centre del procés d’aprenentatge, i no els/les mestres.
  • Observant-los per tal d’apropar-nos als seus interessos i necessitats.
  • Planificant molt bé quins són els nostres objectius i el material que posem al seu abast per tal que arribin a ser capaços i competents.
  • Respectant-los, tot confiant en les seves capacitats i atenen les necessitats de cada infant.
  • Comprometent-nos amb el projecte de l’escola.
  • Participant democràticament i fomentant un debat pedagògic.
  • Fomentant el desenvolupament de projectes interdisciplinaris en llengua anglesa (AICLE).
  • Treballem a partir de propostes d’ambients d’aprenentatge.
  • Proposem tallers a la comunitat de grans: art, història i ciència a través de Missió Alba.
  • Resolem reptes de capses d’aprenentatge.
  • Descobrim el món a través dels Projectes d’aula.
  • Treballem altres continguts curriculars a través dels Plans de Treball.

ASPECTES SINGULARS DE L’ESCOLA