QUINS GRANS ARTISTES!

A l’escola treballem l‘art a partir de conèixer artistes reconeguts. Però… nosaltres també som ARTISTES!

L’àrea de visual i plàstica dona molt de sí, ja que a partir de l’observació, de la recollida d’informació de l’artista, de la visualització de les seves obres podem fer-nos a la idea de cadascun dels estils artístics i podem plasmar i transformar algunes de les obres d’art conegudes de cada artista, així com interpretar i crear noves pintures o escultures.

Com podeu veure, a Artistes, moltes vegades, deixem anar la imaginació i comuniquem a través de la imatge, desenvolupant la competència artística i cultural, però sense deixar de banda el treball cooperatiu, l’autoestima i la valoració crítica de les diferents produccions per utilitzar-les com un enriquiment personal i sentir-se part del grup.

A cicle inicial hem conegut a Alberto Giacometti. Va ser un escultor surrealista molt conegut. La característica principal de les seves obres era que les estàtues van començar a estirar-se, allargant les seves extremitats.

Les alumnes de 1r i 2n s’han posat mans a l’obra i han fet d’escultores, fent prèviament el dibuix de què volien plasmar després amb materials com filferro, paper de plata i plastilina.

A cicle mitjà hem conegut a Vicent van Gogh. Va ser un pintor postimpressionista que va pintar més de 900 quadres i 1600 dibuixos. Els més importants els va pintar a Arlès.

Els infants de 3r i 4t han començat a treballar el traç, sobre paper. Després han elaborat una obra reconeguda de l’artista entre quatres nens i nenes, fent un treball individual, però alhora col·laboratiu, per consensuar al màxim les línies i els colors.

Alguna persona posa en dubte que a l’escola tenim GRANS ARTISTES?