TENIM UNA CARTA 5… (REGIÓ 7)

EL PER QUÈ DE L’ESTANY A L’ESTANY

Som les alumnes de 4t, 5è i 6è de l’escola de L’Estany (el Moianès). Us volem explicar per què el nostre poble rep el nom de l’Estany.

Es tenen dades del poble des de l’any 927 i tot comença amb la fundació del monestir de Santa Maria de L’Estany al 1080 per monjos agustinians. A prop del monestir hi havia una zona d’aiguamolls que provocaven malalties.

Va ser al 1734 fins el 1737 que es va decidir buidar l’estany. Ho van fer amb una obra molt moderna, van construir una mina de dessacació de 425 metres de longitud que portava l’aigua de l’estany cap al torrent de la font de la Sala amb una lleugera pendent.

Ara es pot visitar el monestir i la mina amb visites que es fan des de la Casa de Cultura del poble. Us hi esperem un dia!