CURS ACABAT…COMENÇA UN NOU CURS

El passat 21 de juny vam acabar el curs amb els nens i nenes de l’escola. Des d’aquell dia la vida de les mestres segueix…fent informes, memòries, reunions amb les famílies i agents externs pedagògics i deixant nets els espais de l’escola pel proper curs.

Un altre fet comú ens els mestres a finals de juny i principis de juliol són els cursos de formació. Nosaltres el dijous passat, 27 de juny, vam rebre un curs de formació sobre “fer unes matemàtiques diferents” amb el professor José Antonio Moscoso, membre del grup OAOA de Mèxic. OAOA (Otros Algortimos para Operaciones Aritméticas). OAOA neix “para renovar radicalmente la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas. A este proyecto OAOA se unen la nuevas tecnologías, y el uso adecuado de las mismas para el desarrollo del razonamiento lógico matemático en el siglo XXI”. Durant el taller de 3 hores el José Antonio ens va trencar esquemes preestablerts per nosaltres. Tot el que ens va fer reflexionar i ensenyar anirà molt bé pel curs que ve. Gracias José Antonio!

El dia abans, el dimecres 26 de juny, en Toni va anar a les Jorndes d’escola rural a Verdú (l’Urgell), organitzades pel Departament d’Educació. En aquesta edició és van presentar els resultats del projecte Erasmus del FOPROMAR, un projecte per millorar al formació inicial i permanent dels mestres de l’escola rural. Després de l’esmorzar es va fer una xerrada sobre el bon ús de la Xarxa de Competències bàsiques. Es va acabar la jornada amb la presentació de Carme Huguet, coordinadora de l’àmbit d’escola rural de la Inspecció d’Educació. La xerrada va ser sobre L’escola rural: un model d’èxit. Carles Martínez, secretari de Polítiques Educatives, va tancar l’acte.

A la tarda es va fer una reunió al mateix castell de Verdú del Secretaria d’Escoles Rural de Catalunya (SERC) on l’escola hi participa activament.