UN TASTET DE JUDO!

Benvolgudes famílies,

Durant aquestes setmanes hem fet un petit tastet de judo a Educació Física. Els nens i nenes de 1r a 6è hem descobert en primera persona alguns aspectes d’aquest esport. Hem comptat amb l’experiència de l’Adalberto, mestre del Club de Judo de Sant Esteve Sesrovires que realitza aquesta activitat extraescolar en el gimnàs de l’escola.

Podeu veure les FOTOS AQUÍ

Ens ha explicat els orígens del judo:

“Diu la llegenda que un dia d’hivern amb tempesta de neu Jigoro Kano (fundador d’aquest esport) estava mirant el paisatge per la finestra i va observar com en caure la neu sobre les branques més gruixudes i fortes d’un vell roure, la neu s’acumulava fins que la branca es trencava, mentre que en caure la neu sobre les branques més fines i dèbils d’un salze aquesta cedia davant el pes de la neu, deixant-la caure sense arribar a trencar-se”.

Així és com Jigoro Kano va crear un dels principis bàsics del judo “cedir per vèncer”, és a dir, vèncer l’oponent utilitzant la seva pròpia força per aconseguir-ho.

L’Adalberto també ens ha explicat que en el judo el més important és ser un bon “uke”, que vol dir “company”. Així doncs, el companyerisme és el valor fonamental d’aquest esport: es tracta de treballar en equip i ajudar-se a millorar els uns als altres.

Durant aquest dies, ens ha mostrat, mitjançant diferents jocs i activitats, diferents aspectes fonamentals d’aquest esport, com ara els quatre tipus de caigudes (molt importants per a no fer-nos mal) i alguns moviments.

N’hem gaudit molt! Gràcies Adalberto!

Per cert, si us ha agradat i voleu conèixer una mica més aquest esport, esteu convidats a participar en algun dels entrenaments que realitza al gimnàs de l’escola els dilluns i els dimecres a la tarda. Animeu-vos!