TALLER BULLYING

L’AFA aquest curs escolar ens ha regalat a tots i a totes l’oportunitat de fer un treball específic del bullying a tota l’etapa de primària.

La Mercè i la Vanesa han volgut crear aquesta notícia per fer-vos arribar tota la feina que han fet amb l’alumnat de l’escola.

Benvolgudes famílies,

Ens dirigim a vosaltres des del CIM Psicologia Badalona amb gran entusiasme per informar- vos sobre un taller important que hem estat realitzant a la vostra escola. Com a psicòlogues dedicades al benestar de nens, nenes i adolescents hem dissenyat un taller de prevenció del bullying dirigit a tots els cursos, des de primer de primària fins al sisè.
Objectius:
El principal objectiu d’aquest taller és educar els estudiants sobre el bullying, les seves diferents formes i com prevenir-lo. Volem fomentar un ambient escolar segur i acollidor, on tots els nens es sentin respectats i valorats. A més, busquem promoure habilitats socials positives i l’empatia entre els estudiants.
Metodologia que hem fet:
El taller es va duu a terme de manera interactiva i participativa, utilitzant material audiovisual, activitats lúdiques, dinàmiques de grup, role-playing i discussions en grup. Hem abordat temes
com la importància del respecte, la tolerància, la comunicació assertiva i la resolució de conflictes de manera pacífica. A més, proporcionarem eines pràctiques per identificar el bullying, com actuar-hi i on buscar ajuda si és necessari.
Importància de la prevenció del bullying per a la salut mental:
És fonamental abordar el tema del bullying des d’una edat primerenca, ja que pot tenir conseqüències greus per a la salut mental i el benestar emocional dels nens. Els nens que són víctimes de bullying poden experimentar ansietat, depressió, baixa autoestima i fins i tot pensaments suïcides. D’altra banda, els nens i nenes que són agressors també poden experimentar problemes emocionals i de conducta en el futur.
En treballar junts en la prevenció del bullying, no només estem protegint els nostres fills d’experiències doloroses, sinó que també estem promovent valors fonamentals com el
respecte, l’empatia i la solidaritat. Volem crear un entorn on tots els nens i nenes se sentin segurs, recolzats i lliures d’ntimidació.

Al finalitzar proposem estendre el nostre taller a l’àmbit familiar amb l’objectiu de treballar plegats per prevenir i fer front a l’assetjament escolar.

El proper 11 d’abril a les 15h a la biblioteca de l’escola.

Agraïm el vostre suport i col·laboració en aquest important esforç. Junts, podem fer la diferència en la vida dels nostres fills i en la comunitat escolar en el seu conjunt.

Atentament,
Mercè Soler (Psicòloga infanto-juvenil)
Vanesa Cejudo (Psicòloga infanto-juvenil)

www.cim-psicologia.com