SIEI

Des del curs 19/20 disposem a l’escola del recurs SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva). Aquest recurs ofereix a les escoles una dotació extraordinària de professionals que s’incorporen a les plantilles del centre per atendre l’alumnat amb necessitats educatives especials que ho necessitin. En el nostre cas, disposem d’una mestra i una educadora d’educació especial.

Amb l’arribada d’aquest recurs, es crea l’aula de colors, un espai on poder dur a terme un treball més específic amb aquell alumnat que ho necessiti. El curs 21/22 volem anar una mica més enllà i es reubica l’aula de colors, dissenyant diferents espais de treball per a tot l’alumnat de l’escola, convertint-la així en un espai polivalent que s’adapta a les necessitats de cada grup d’alumnes que hi assisteix. En aquesta aula s’hi troben 4 espais diferenciats:

• De moviment (espatlleres, matalassos, balance board)
  • De treball (dues taules que ens permeten fer desdoblaments d’un grup classe, petits grups o atenció individual)
  • De la calma (per gaudir dels llibres, del joc simbòlic o descansar)
  • D’experimentació (una taula on es van variant propostes manipulatives i sensorials)

Aquesta distribució facilita a l’alumnat identificar quin tipus d’activitat es duu a terme en cada espai tot i que disposem de material que ens permet redistribuir els espais, en cas necessari.

Volem que La Palmera sigui una escola:

• per a tothom.
  • que vetlli per la inclusió de TOT l’alumnat.
  • que accepti la diferència i l’entengui com quelcom que ens enriqueix.

Creiem que comptar amb el recurs SIEI ens ofereix l’oportunitat d’assolir aquests tres grans reptes.Â