Pla de Lectura de Centre (PLEC)

“Veure que els petits lectors de l’aula s’han anat consolidant com a tals dia rere dia i que han estat capaços de crear entre ells debats tan rics en arguments, reflexions i valoracions, demostra que els nens i les nenes són constructors actius de significats i que, a mesura que la seva experiència lectora creix i es propicien moments de trobada i discussió entre lectors i llibres, milloren el vocabulari, les estructures lingüístiques, el respecte cap a les opinions alienes, la construcció col·lectiva de significats, la interpretació de les imatges en relació amb el text…, entre altres aspectes.” – Lara Reyes, 2011

Per aquest motiu iniciem l’elaboració del Pla de Lectura de Centre (PLEC), perquè considerem que la lectura és cabdal en l’educació dels infants, perquè facilita l’emancipació de la persona, possibilita l’accés al coneixement i és font de plaer, d’emoció i d’evasió. Així, doncs, entenem que el PLEC és el conjunt d’objectius, metodologies i estratègies que ens permeten aprofitar tot el potencial que té l’escola per afavorir l’assoliment de la competència lectora i el desenvolupament dels seus tres eixos: saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir.