Cultura Emocional de Centre

El curs 19/20 vam iniciar un projecte al nostre centre amb l’objectiu de fer el salt de l’educació de les emocions a la cultura emocional de centre per sensibilitzar a tots els agents de la comunitat educativa sobre la importància de gestionar les emocions, partint d’una comunicació afectiva, positiva i assertiva.

Aquest projecte té com punt de partida l’àmbit d’educació en valors. Les activitats i dinàmiques, adaptades a cada nivell des de P3 fins a 6è, es treballen de manera específica a les sessions d’EMO i de manera transversal a la resta d’àrees curriculars i en qualsevol context escolar (sortides, patis, reunió de famílies,…).

Els continguts seleccionats estan distribuïts per centres d’interès que canvien cada mes. El tret de sortida que inicia la temàtica mensual és “La frase del mes”, un lema comú, proper i significatiu. Mitjançant una infografia en català, castellà, anglès i pictogrames, la donem a conèixer a tots els infants de l’escola.

Estem treballant en l’elaboració d’un decàleg de cultura emocional que ens identifiqui com a centre. Amb l’objectiu d’aconseguir petits canvis a nivell comunicatiu i relacional que promoguin el benestar emocional de tota la comunitat educativa en el nostre dia a dia a l’escola.

Recordeu que en aquest apartat anirem actualitzant, juntament amb les frases del mes, algunes de les activitats realitzades fent clic en les icones següents.