Oh, QUINA PLANTA!

A l’escola La Palmera, els i les alumnes de 3r hem desenvolupat una unitat didàctica sobre les plantes. Per aquest motiu, hem dut a terme un seguit d’activitats que ens han apropat al seu entorn i del qual hem après moltes coses.

El dimecres 2 de febrer vàrem anar al Jardí Botànic de Barcelona on vam poder conèixer plantes autòctones i d’arreu del món. Mitjançant un taller de titelles vam elaborar plantes de l’entorn amb diversos materials que ens vam proporcionar i vam conèixer les parts de les plantes, incloent els seus òrgans reproductors ( el pistil i l’estam ). També, vàrem simular amb abelles titellaires el fenomen de la pol·linització ja que vam aprendre que són els insectes més importants per dur-la a terme.

Aquesta sortida ens va servir per contextualitzar-nos i endinsar-nos en el món vegetal i un cop a l’escola vam desenvolupar un conjunt d’activitats amb molts dels coneixements que ens vam endur.  L’elaboració d’un mural col·laboratiu amb les fases de la germinació, la plantació de llenties i mongetes i la creació d’un hort.

Hem gaudit molt d’aquesta unitat didàctica; ara ja sabem com d’imprescindibles són les plantes per a la vida i em pres consciència de la importància de tenir cura de la natura.