FORMACIÓ DOCENT- PROGRAMA EN CERCLE PER A L’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

Benvolgudes famílies,
Com ja sabeu, des del curs 2021-2022 comptem amb el Programa En Cercle per a l’Acompanyament Emocional (SSAE) a la nostra escola. Amb aquest, estem incorporant progressivament les pràctiques restauratives en el nostre dia a dia. Al llarg d’aquests cursos, hem treballat colze a colze amb laSílvia, tècnica SSAE. Amb ella fem cercles (amb els infants, amb les famílies, entre docents,…), incorporem noves eines d’acompanyament emocional a les aules (racó de la calma, termòmetre emocional, espais d’escolta…), acompanyem en els infants en la gestió i regulació de les seves emocions,…entre moltes d’altres actuacions.

Aquest últim curs del Programa, a més, les docents estem rebent la formació en pràctiques restauratives. En aquesta estem incorporant la base teòrica que sustenta les pràctiques restauratives i experimentant els cercles en primera persona, tot reflexionant sobre la nostra
pràctica diària.

Les pràctiques restauratives posen les relacions al centre, atenent tot allò que passa entre contingut i contingut, per tal d’afavorir un millor aprenentatge posterior. El benestar emocional beneficia el procés d’aprenentatge i les pràctiques restauratives ens ajuden a
adquirir més eines per poder desenvolupar el nostre projecte de Cultura Emocional de Centre.