Matemàtiques a 5è

Durant aquest trimestre, els alumnes de 5è han estat treballant les matemàtiques a través de material manipulatiu.

Les fraccions, els decimals i els percentatges són tres continguts que si es treballen conjuntament, es produeixen connexions i relacions que després poden extrapolar a la seva vida real.

Una mare, em va comentar que el seu fill en arribar a casa, després d’una estona pensant va dir:
– Mama, jo t’estimo un 33%, perquè entre el papa, el germà i jo sumen un 100%. 1/3=33,3%

O una alumna que després de menjar pizza a casa la nit anterior em va dir:
– Ara ja sé repartir a parts igual dues pizzes amb el meu germà. Són 4/8 (quatre vuitens) per a cadascún, o el que és el mateix, 1/2 (la meitat) per cada.- D’això en diem, fraccions equivalents.

Després hem estat treballat el metre a través de les fraccions. Primer vam dibuixar el metre a la taula i en un paper de mural i vam estar repartint el metre en mitjos, terços, quarts, cinquens i desens. Més tard, cada alumne va representar en un full allò que havia aprés. El resultat final el podeu veure a la imatge.

Després de manipular i manipular, el següent pas va ser treballar la fracció d’un nombre així que a la pissarra vam escriure 2/4 de 64€, amb la intenció d’explicar-ho amb Euros, amb reglets i amb altres materials.
La sorpresa va arribar quan, abans d’explicar el contingut, molts alumnes van dir:
– La resposta ja la sabem, són 32€!
– I com ho sabeu?- Vaig respondre estranyada.

I aquestes són algunes de les respostes que van sorgir.

Un altre dia, atenent a la necessitat d’explicar la fracció d’un nombre a un alumne que estava en quarentena, va sorgir la idea que els propis companys li podien explicar el contingut a través d’un vídeo, i així ho vam fer.

El trimestre ja ha acabat, però les ganes de continuar treballant les mates a través de material manipulatiu no han fet res més que començar!

Us deixem l’àlbum de fotos de matemàtiques d’aquest primer trimestre per si li voleu fer una ullada!