ACTIVITAT DE PROJECTE: GLAÇONS DE COLORS

PINTEM AMB GLAÇONS DE COLORS

Com a activitat de tancament del projecte del Pol Nord hem fet de científics i hem experimentat amb els canvis d’estat de l’aigua. El nostre objectiu era poder crear glaçons de colors per a fer un mural d’estiu, així que vam començar a conversar i a preguntar-nos què necessitaríem per a fer-los. Vam arribar a la conclusió que per aconseguir convertir l’aigua en gel necessitàvem que fes molt de fred. A quin lloc de l’escola podíem posar el nostre experiment amb la calor que feia? A l’ombra, a la nevera… Al cap de molta estona vam concloure que a on més fred feia era al congelador. Arran d’això, van sorgir idees sobre el fred que devia fer al Pol Nord i vam comprendre que hi feia tant de fred o més que al congelador de l’escola!! Per això el paisatge era tan gelat.

Ara ja només ens faltava barrejar l’aigua amb pintura per aconseguir el color. L’endemà vam anar a buscar els glaçons que havíem deixat al congelador i ens vam adonar que si volíem pintar havíem d’espavilar!! Feia tanta calor que, en qüestió de pocs minuts, ja començaven a desfer-se!!

Ens ho vam passar pipa i vam aprendre moltes coses.

En aquest primer vídeo podreu veure’ns fent l’experiment on barregem l’aigua amb la pintura.

En aquest, duem a terme la sessió en la qual vam pintar amb els glaçons. Esperem que us agradin molt!