Unesco

Les Escoles Associades a la UNESCO van néixer el 1953, amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l’educació escolar.
Actualment participen en aquest pla més de vuit mil cinc-cents centres d’ensenyament de tot el món i de tots els nivells d’educació (infantil, primària, secundària, universitària).

Les escoles associades inclouen en el seu projecte educatiu els temes següents:

•  Els problemes mundials i el paper de les organitzacions del sistema de les Nacions Unides en la seva resolució.
•  La difusió i el respecte dels drets humans.
•  El coneixement dels altres països i les altres cultures, a partir del coneixement i de la valoració de la cultura pròpia.
•  L’anàlisi dels problemes mediambientals.

A l’escola cada curs treballem un “Tema de l’any” que està lliga a un dels temes proposats per l’UNESCO i que serveix d’eix per al treball de les festes del curs, del concert de Nadal i de la Setmana Cultural.

El treball de les emocions, els valors i les relacions interpersonals  està molt present en el dia a dia de l’escola. Es treballa en moments que surt la necessitat de forma espontània i també de forma sistemàtica a l’hora de Valors/Tutoria que tenim setmanalment.

Aquí podeu veure la memòria Unesco del curs passat:

👉Memòria Unesco Curs 19-20