COM HEU POGUT VEURE EN UN ALTRE POST, DURANT LA SETMANA DEL 25 AL 29 DE GENER A L’ESCOLA VAM REALITZAR DIFERENTS ACTIVITATS PER TREBALLAR EL DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP). AQUEST ANY, AMB ELS NOSTRES EIXOS TRANSVERSALS “PAU I CONFIANÇA”, ES VAN FER DIVERSOS TREBALLS RELACIONATS AMB LES CATÀSTROFES NATURALS.
A L’AULA DE PSICOMOTRICITAT VAM REALITZAR UNA ACTIVITAT ON ES DIVIDIA TOT L’ESPAI DE L’AULA EN DUES PARTS: PER UNA BANDA TROBÀVEM UN ESPAI PLE DE MATERIALS PER PODER JUGAR, I A L’ALTRA UN ESPAI BUIT, COM EL QUE ES PODRIEN TROBAR AQUELLS INFANTS QUE HO HAVIEN PERDUT TOT, A CONSEQÜÈNCIA D’UNA CATÀSTROFE NATURAL.
ALS INFANTS DE P3, P4 I P5, ABANS DE COMENÇAR LA SESSIÓ, SE’LS VA PLANTEJAR LA SEGÜENT PREGUNTA:
“ON CREIEU QUE US HO PASSAREU MILLOR, A L’ESPAI PLE D’OBJECTES O A L’ESPAI BUIT?”
EN UN PRIMER MOMENT TOTS HO TENIEN CLAR: CREIEN QUE S’HO PASSARIEN MILLOR A L’ESPAI PLE. PER COMPROVAR AQUEST FET VAN EXPERIMENTAR-HO DIRECTAMENT.
QUÈ CREIEU QUE VAN RESPONDRE ELS INFANTS QUAN SE’LS VA TORNAR A PLANTEJAR LA MATEIXA PREGUNTA UNA VEGADA HAVIEN JUGAT EN AMBDÓS ESPAIS? EVIDENTMENT LES RESPOSTES VAN SER VARIADES, PERÒ PODEU COMPROVAR-HO VOSALTRES MATEIXOS VEIENT AQUESTS VÍDEOS (CLIQUEU SOBRE LES IMATGES).
«LA FELICITAT ÉS INTERIOR, NO EXTERIOR; PER TANT NO DEPÈN DEL QUE TENIM SINÓ DEL QUE SOM.» HENRY VAN DYKE (1852-1933) ESCRIPTOR NORD-AMERICÀ
Força interessant tant l’activitat, com el comportament de les nenes i nens.
Enhorabona