Celebrem el DENIP

A l’escola el Dofí el 30 de gener és una data assenyalada, aquest dia celebrem el DENIP (el Dia Escolar de la No-violència i la Pau). És un dia important per destacar els valors que són columna vertebral en la convivència i les relacions que establim dins l’escola.

Aquest curs tenim com a tema de l’any ”FRUITES I VERDURES: TOTES IMPORTANTS, TOTES IMPRESCINDIBLES”. Les diferents maneres de ser de les persones i les diferents maneres d’estimar que totes nosaltres tenim, han estat el fil conductor del DENIP d’enguany, que ha girat, doncs, al voltant de la violència i agressions que de vegades rep el col·lectiu LGTBIQ+.

Amb el VÍDEO “The light” que us enllacem aquí mateix, hem motivat converses dins l’aula. A cada nivell s’ha visualitzat una part  o la totalitat del curtmetratge, a criteri de la tutora i segons l’edat madurativa dels infants del grup. El vídeo ha generat converses, opinions, debat i unes conclusions que s’han recollit en forma de frases escrites. Amb totes les conclusions hem muntat un mural decorat amb un motiu molt en consonància amb l’argument del vídeo que, sense cap dubte, us convidem a veure.

Per posar el punt final a la jornada del DENIP, hem cantat la tradicional CANÇÓ TRISTA (que també podeu veure en l’enllaç).

Esperem que gaudiu visionant “The light” i la cançó Trista i que tot plegat també generi a casa vostra converses i conclusions que parlin de respecte i tolerància cap a la diferència i la diversitat.