DENIP 2023 – CREIXENT I FENT CRÉIXER EN LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Aquest curs i aprofitant que celebrem el 50+2 aniversari de la nostra escola, hem volgut destacar el dret a gaudir d’una escola com a forma de no violència. Totes sabem que hi ha molta mainada que no pot assistir a l’escola: distància, guerra, pobresa extrema… i d’altres factors que fan que es perpetuï la ignorància i així sigui més fàcil impedir que la situació d’algunes persones que viuen en condicions miserables pugui canviar.

És prou difícil avançar en el tractament dels conflictes de forma empàtica, solidària, tolerant… tot i la insistència de mestres, famílies i personal d’educació en general. Vivim en una societat on la violència està més present que l’amor. Pel·lícules, informatius, sèries… ens mostren com la societat viu dia rere dia les situacions violentes més inversemblants.

Per aquest motiu, any rere any a l’escola Dofí commemorem aquesta diada i insistim en la necessitat de viure en un entorn de pau, confiança i seguretat.

Aquest curs cada grup ha pogut treballar diferents aspectes relacionats amb l’escola:

• què ens agrada de l’escola
  • com seria una escola sense mestres
  • per què és important anar a l’escola
  • percentatge de persones que no poden gaudir de l’escola a diferents llocs del món.

Hem baixat a la sala gran per escoltar les conclusions que cada grup ha pogut treure del seu treball. S’han exposat els treballs plàstics i gràfics relacionats amb el tema.

Finalment, hem cantat la “Cançó Trista”.

Ajuntament de Ferreries