8 de març: Dia de la Dona

A l’escola el Dofí hem celebrat el Dia de la Dona parlant de l’Efecte Matilda.

Aquest efecte denuncia les dones oblidades de la ciència. En molts casos el nom d’aquestes científiques no apareixia enlloc. La persona que va denunciar aquesta situació es deia Matilda Joslyn Gage. Per això es diu efecte Matilda.

Aquest efecte és extrapolable a altres àmbits de la vida: artistes, escriptores, cuineres, arquitectes, etc.

Cada classe ha triat una dona que ha patit l’efecte Matilda per exposar-la a la resta de l’escola.

Veieu la presentació que hem elaborat entre totes i volem compartir amb totes vosaltres.