6è – Lligueta de problemes

Els alumnes i les alumnes de sisè continuen treballant força les matemàtiques. Gaudeixen molt amb la realització de la Resolució de Problemes.

Com ho realitzem? Els/les alumnes, per parelles, tenen un dossier amb una bateria de problemes on han d’introduir les dades, les operacions i finalment, la resposta. Ells han de comentar el problema amb la seva parella i trobar la solució conjuntament. Un cop creuen que tenen la resposta venen a la mestra, si està correcte poden passar al següent, si està malament tornen al seu lloc i li fan un parell de voltes més.

El 90% dels casos veuen on ha estat l’errada i el corregeixen. Realment és molt gratificant per ells i elles veure com troben la resposta correcta. D’altra banda, si ens trobem un problema més complicat, el fem conjuntament.