Sensibilització Musical (de 1 a 5 anys)

• Sensibilitzar l’alumne en el món de la Música, aconseguir que interioritzi intuïtivament els elements bàsics del ritme i la pulsació, altura tonal, timbre, expressió corporal i expressió cantada.
  • Iniciar el desenvolupament de l’oïda, interioritzant uns bons patrons rítmics, melòdics i estructurals.
  • Potenciar l’experiència sensorial i motriu de l’alumne, com a primera forma de comprensió i apropament a la Música.
  • Iniciar a l’alumne en el món de la veu com a factor d’aprenentatge de l’expressió musical amb el propi cos.
  • Aprendre a valorar la veu com un dels mitjans expressius més importants en el fet musical.
  • Assistència a audicions i audicions de peces musicals cèlebres.
    Iniciació a la Música
  • Iniciació intuïtiva al començament però progressivament més conceptual als elements que integren la Música.
  • Desenvolupament de la sensibilitat musical i del sentit de l’oïda.
  • Apropament als símbols musicals (codificació i descodificació).

Iniciació a l’nstrument (3 a 5 anys)

• Iniciació a l’aprenentatge de la tècnica instrumental amb l’aplicació de ritmes, melodies, tonalitats i símbols musicals adquirits en la sensibilització.
  • Desenvolupament de la sensibilitat musical i del sentit de l’oïda.
  • Apropament als símbols musicals (codificació i descodificació).
  • Adquisició d’un bon so, d’una bona posició i d’una acurada interpretació de les peces inicials.
  • Apreciació de l’instrument com a mitjà d’expressió i com a possibilitat idònia per gaudir de la Música.
  • Aproximació (per mitjà de contes, històries…) als autors clàssics i moderns dels quals escoltarà obres i la història del seu instrument.
  • Participació en petits grups instrumentals, audicions i concerts.

lem